Wednesday 2 July 2014

PASUKAN IBNU SINA JUARA KESELURUHAN KEJOHANAN SUKAN ANTARA KAKITANGAN UIAM



Pasukan Ibnu Sina juara keseluruhan Kejohanan Sukan Antara Kakitangan UIAM 2014

Oleh Roslan Rusly
//foto Samsuri Abdul Jalil

 Hampir sebulan warga Universiti Islam Antarabangsa Malaysia(UIAM) memerah keringat mewakili pasukan masing-masing dalam pelbagai acara sepanjang penganjuran Kejohanan Sukan Antara Kakitangan UIAM yang berlangsung baru-baru ini. Kejohanan ini di anjurkan oleh Pusat Sukan dan Rekreasi UIAM.

Sebanyak 10 kontigen yang diwakili oleh jabatan-jabatan pentadbiran Universiti. Sebanyak 11 acara sukan dipertandingkan diantaranya ialah bola sepak, sepak takraw, bola baling, bowling, tennis dan sebagainya.

Antara objektif penganjuran kejohanan ini ialah yang merapatkan lagi ukhwah diantara kakitangan serta ia juga sedikit sebanyak dapat melahirkan kakitangan yang sentiasa aktif dalam bersukan. Ia juga adalah sebagai salah satu saringan untuk melihat bakat-bakat sukan yang selama ini terpendam di kalangan kakitangan yang mana boleh mewakili Universiti dalam kejohanan-kejohanan besar seperti Kejohanan Sukan Kakitangan Universiti yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

Kontigen dari pasukan Ibnu Sina berjaya menjadi juara keseluruhan dengan pungutan pingat sebanyak empat(4) Emas, empat(4) Gangsa dan satu(1) Perak. Pasukan ini berjaya menewaskan sembilan pasukan lain dengan lebihan pungutan pingat emas.

Kontigen Ibnu Sina yang diwakili oleh Jabatan Komunikasi Korporat, Jabatan Bendahari, Jabatan Pembangunan, Unit Kaunseling, Jabatan Audit, Pusat Pengajian Siswazah, Pusat Keusahawanan, Unit Zakat dan Bahagian Perkhidmatan dan Makanan.

No comments:

Post a Comment