Tuesday 26 August 2014

MAJLIS TAHLIL DAN DOA SELAMAT WARGA UIAM UNTUK JENAZAH MH17



Tan Sri Rais(tengah) turut bersama-sama warga UIAM menunaikan solat Jenazah Gahib untuk Jenazah mangsa MH17 yang tiba.
 Oleh Roslan Rusly
 Pix// Roslan Rusly

 Warga Universiti Islam Antarabangsa Malaysia(UIAM) turut berasa sedih dan terkesan keatas kejadian yang berlaku kepada semua penumpang MH17.

 Bersempena dengan hari berkabung pada hari ini, Pejabat Masjid Sultan Hj.Ahmad Shah UIAM Gombak mengadakan Majlis Tahlil dan Doa Selamat untuk mangsa  MH17 yang tiba di tanahair pada hari ini.

Majlis ini turut dihadiri Presiden UIAM yang juga penasihat Kerajaan dalam Sosio dan Kebudayaan, Tan Sri Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim serta barisan pihak pengurusan UIAM.

Dalam majlis yang sama khutbah Jumaat khas turut disampaikan oleh Dr. Noor Amali Mohd Daud, Pensyarah Kulliyyah Ilmu Wahyu UIAM.Topik yang  berkaitan dengan tragedi yang berlaku yang disampaikan kepada 1500 jemaah yang hadir.

Rais ketika ditemui berkata," Majlis tahlil yang diadakan ini adalah salah satu cara kita warga UIAM bersama-sama dengan jutaan rakyat Malaysia merasai kesedihan yang dialami oleh keluarga mangsa, selain itu juga kita semua turut mendoakan agar negara kita sentiasa dalam keadaan harmoni dan kita turut mendoakan agar kejadian seperti yang sama tidak berulang."

Selesai sahaja solat jumaat, satu solat Jenazah Ghaib turut di adakan untuk jenazah-jenazah yang tiba pada hari ini. Solat tersebut diImamkan oleh Pegawai Agama Masjid UIAM, Ust. Ramadhan Subky Abdullah.

No comments:

Post a Comment